Haberler

Prev Next
Türkiye Satış Müdürü Türker AYDIN ile yapılan röportaj

Mart, 2014

Estap ürünleriyle farklılaşmaya devam edecek...
2013 yılını Fatih Projesi ve sektöre yaptıkları yatırımlar anlamında yoğun geçirdiklerini söyleyen Estap Türkiye Satış Müdürü Türker Aydın, 2014 yılında da sektörü yönlendirmek adına yeni ürünlerle pazar paylarını artırmayı hedeflediklerini söyledi.

2013 yılını Estap için değerlendirir misiniz?
Fatih Projesi’ni dahil etmeden genel pazar değerlendirmesi yaptığımızda 2012 ve 2013’ün birbirine paralel geçtiğini görüyoruz. Estap olarak Fatih Projesi 1.fazında yer alan rack kabinetlerin tamamına yakınını biz teslim ettik. Bu projede yüksek ciro yaptık. Ancak biz çok uluslu bir firma olduğumuz için bu tür büyük projeleri genel ciromuzdan ayrı değerlendirdik ve büyüme oranlarımıza katmadık. 2013 yılını genel olarak düşünürsek, pasif network üreticisi olarak pazarın çok fazla büyüyeceğini düşünmemiştik ve 2013 hedeflerimizi bir önceki yıla paralel olarak belirlemiştik. Yıl sonunda genel pazar değerlendirmesi yaparsak düşüncelerimizde yanılmadığımızı gördük. Satış anlamında da bir önceki seneye paralel rakamlara ulaştık.

2013 yılının bizim için bir diğer önemli olayı, pazar lideri olarak pazara yön verecek farklı segmentlere yönelmemiz. Bu kapsamda da veri merkezlerine yöneldik. Büyük sponsorluk anlaşmaları yaptık. Geçen sene bu bağlamda Data Center Dynamics’e Gold Sponsor olarak katıldık. Bizim bu segmentteki ilk sponsorluk çalışmamızdı ve bizim için gayet başarılı geçtiğini söyleyebilirim. Ayrıca Katar’da Aspire4Sport adında önemli bir organizasyona Bronz sponsor olarak katıldık. Bundan iki yıl önce Legrand, kabinet üreticisi olan ve tamamen Data Center odaklı çalışan, komple çözüm üreten Hollanda menşeli Minkels firmasını satın aldı. Biz bu bilgi birikimini Türkiye’de uygun bir şekilde değerlendirmek istiyoruz. Bununla ilgili Legrand, Estap ve İnform olarak Data Center alanında uçtan uca çözüm sunmak üzere çalışmalar yapıyoruz. 2013 yılında bu projemizin yatırım sürecini gerçekleştirdik. 2014 sonuna kadar Türkiye’de bu konuda belli adımları atmış olacağız. Bizim tarzımızda çok uluslu firmaların vizyonunu tek başına kabinet üretmek yerine böyle komple çözümlerle kurumlara gitmek olarak geliştirmesi gerekiyor.

2014 yılında Estap olarak projeleriniz nelerdir?
2014 yılında da paralel bir büyüme ve ciro planlıyoruz. Türkiye’deki siyasal ve ekonomik konjonktürü ayrı tutuyoruz. Estap olarak 300’e yakın çalışanımız bulunuyor. Tüm yönetim kadrosu olarak sahada çalışan personelimiz ve yetkili bayilerimizle dönemsel olarak gündem ve sektör değerlendirmesi yapmak için bir araya geliyoruz ve grup içinde stratejilerimizi belirliyoruz. Türkiye geneline baktığımızda kimsenin önünü göremediğini düşünüyoruz. Geçen seneye göre bakarsak pazarda ciddi bir daralmanın olduğunu söyleyebiliriz. Estap’ın Türkiye operasyonundan sorumlu olduğum için her hafta mutlaka farklı illerde bayii ziyaretleri gerçekleştiriyorum. Bu ziyaretlerimde firmalar genel olarak sektörde bir daralmadan söz ediyorlar. Sektörde belirleyici segment olarak Kamu tarafını düşünürsek, o tarafta alımların durduğunu ve askıya alındığını görüyoruz. Bizim ilk çeyrekteki öngörümüz Mart sonunda seçim olacağı için yerel idarelerin o tarihe kadar bir takım yatırımlar yapacağı yönündeydi. Ancak şu anda yapılan her şey tamamen geçmiş bütçelemelerden gelen yatırımlar. 2014 yılı döviz kurunun da etkisiyle paralel geçen bir yıl olacak düşüncesindeyim.
Dolar bazlı değerlendirdiğimizde de bir miktar daralma olduğunu göreceğiz. 2014 yılında yeni ürünlerimizi sektöre sunacağız. Bu kapsamda dikili tip, duvar tipi ve outdoor tarafında standardizasyon olarak yeni gelecek belli ürünlerimiz bulunuyor. Son iki yıl içerisinde sektörde rekabetin çok arttığını görüyoruz. Sektöre yön veren bir firma olarak bu alanda yeniliklerimizle farklılığımızı ortaya koymayı hedefliyoruz.

Sektörle ilgili öngörüleriniz?
Estap olarak bizim gibi çok uluslu firmalarla bölgesel toplantılar yapıyoruz. Onların distribütör toplantılarında sponsor katılımcı olarak yer alıyoruz. Sektörde farklı segmentlerde farklı gerilemeler olabiliyor. Bunun için kabinet belirleyici bir etken değil. IT ve network pazarını konuşursak sektörde bir gerileme bekleniyor. Burada farklı strateji geliştirebilen, farklı pazarlara daha ağırlık verebilen firmalar kazanacak ve rakiplerine oranla çözümlerinde daha artı değerler sunan firmalar pazarda tercih edilir olacaktır.